Virtual reality als marketingtool

Virtual reality geeft gebruikers een hele andere beleving bij bijvoorbeeld het spelen van games, het kijken van films of bij het afspelen van andere bestanden. Zo is het sinds kort mogelijk om een virtual reality boodschap naar elkaar toe te sturen, door middel van een goedkope virtual reality bril. Dit wordt gedaan met een goedkope bril waar je online zelf een boodschap op kunt instellen. De bril is gemakkelijk zelf in en uit te vouwen. Deze bril komt van het bedrijf VR Gifts. Deze goedkope bril is te gebruiken door ze uit te vouwen en vervolgens een boodschap in te stellen of de boodschap bekijken. Het bedrijf VR Gifts gaat hiermee niet alleen op consumenten inspelen, maar het speelt ook in op de commerciële industrie. De bril kan namelijk worden gebruikt door bedrijven om het in te zetten als marketinginstrument.

VR bril als marketing instrument

Bij een marketing actie van bedrijven voor consumenten gaat het er om dat consumenten een echte beleving krijgen bij het product van bedrijven. Virtual reality geeft een grote beleving aan mensen en dat is daarom interessant voor bedrijven om gebruik van te maken. Met virtual reality komt een boodschap veel realistischer over dan door gebruik te maken van een folder. Daarom kwam het bedrijf VR Gifst met het idee de in en uit te vouwen brillen aan te laten passen door bedrijven.

De verzender, oftewel het bedrijf, kan een bericht aanmaken op de website van VR Gifts en hier kiezen om eigen foto’s en boodschappen toe te voegen. Bedrijven kunnen op deze manier doelgerichte boodschappen instellen in de bril. De cardboard bril is er goedkoop en handig te vouwen. Daarnaast heeft het de mogelijkheid voor iedere smartphone.

Bedrijven kunnen binnen deze bril er voor kiezen om een omgeving in virtual reality op maat te laten maken. Jelle Van Dijk is de initiatiefnemer van VR Gifts. Volgens hem is het voor bedrijven in meerdere opzichten een zeer gunstig en effectief instrument. Het kan bijvoorbeeld worden gebruikt wanneer er een nieuw product moet worden geïntroduceerd, wanneer er een nieuw bedrijfsgebouw komt etc.

Afspelen

Wanneer een consument de bril aan huis ontvangt dan hoeft hij of zij alleen de app te downloaden om bestanden te downloaden. Hierna kan de aangepaste omgeving van het bedrijf worden getoond aan de consument.

Heb je ook al over de Samsung Gear van 2015 gelezen die nu al voor maar 60 dollar te koop is?

Virtual reality als marketingtool
Rate this post

You may also like...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Onze content is volledig gratis

Om toegang te krijgen, vragen we slechts een Like op onze pagina ;-)